събота, 2 януари 2016 г.

Историята на водното конче

Реших да стартирам Новата година с тази "шедьовърка". Тя се "роди" след много размисли, много страст, идеи, вдъхновение, експерименти дори... И носи със себе си история, послания, любов и много значение. От всичко по много. Именно затова ще започна новата година с нея - може би за да бъде и тя, годината, такава - от всичко по много, а в същото време - не прекалено. Защото понякога на човек му трябва "достатъчно", за да бъде щастлив.
Но стига игра на думи, да продължа по същество.

Идеята за тази картичка се зароди по повод рожден ден - юбилей за сестричката на моя приятелка. Който има късмета да има сестра, знае колко е хубаво и какво означава това :)
Та от мен е 'само' осъществяването на идеята. Трябваше да има местенце да се прикрепи брошка Водно конче, която някак да се "слее" с изображението на картичката като цяло.
Оказа се, че водното конче носи със себе си дълбока символика. Още една причина, поради която започвам новата година с него. 
Появата на това красиво приятелче може само да донесе надежда и успокоение. Дете на водата и вятъра водното конче идва, за да подскаже за момента и настоящето. Животът на водното конче е много кратък – само ЕДИН ден. Затова едно от посланията му е да живееш за мига. За да се роди водното конче има нужда от вода. За да се превърне от ларва във водно конче има нужда от земя. За да стане истинско водно конче – в полет – се нуждае от въздуха. От дъното изплува до повърхността, за да даде крила на желанието за полет, за живот. То е помощник в пускането на старото да си отиде и приемането на новото с “добре дошло”. Точно както ние изпратихме старата година и посрещнахме новата.
Всички тези хубави неща за това приятелче, ме "хвърлиха в оркестъра" от към размисли как точно да се получи картичката. Трябваше да си има и кутия, която си беше част от задачата.
Предпочетох декорацията на кутията да бъде семпла и не обемна, тъй като това съкровище трябваше да отпътува за Канада. Е, с тези 4 крилца, едва ли му е било трудно да прелети до там, ей го къде е ;) Спрях се на лилавия цвят, защото както каза приятелката ми - самите кончета са едни такива, синьо-лилави. Та ето я кутийката:


Любимият ми тъмно лилав перлен картон, печат за Честит рожден ден, сатенена панделка и нежни завъртулки. 


А долната част от кутията реших да бъде светла, и с бордюрче, за да е по-здрава (дано да е оцеляла по пътя). А и прецених, че ако кутията се смачка в някое ъгълче, бордюрчето ще спаси картичката. Тук е момента да вмъкна защо подбрах така цветовете - ами много просто - водното конче живее един ден - т.е. 24 часа - ден и нощ. Светло и тъмно. 


Сложих и парче лилава органза, с идеята да наподобява ципестите крилца на водните кончета, а и да запълни кутията, за да пътува по-безопасно картичката.


И най-накрая да стигна и до картичката :)


Голяма играчка беше рисуването на водните кончета. Оригиналната илюстрация беше с едно конче и една голяма водна лилия. Водната лилия също избрах не случайно. В Древен Египет например тя е символ на божествения произход на фараоните. А и според Легендата за водната лилия, тя е резултат от силата и ловкостта на Великия Воин, който пуснал една стрела в небето и звездите се втурнали да я хванат, сблъскали се и се посипали към земята. И така всички искри, които падали във водата, се превръщали в тези красиви цветя - водни лилии. Водната лилия често се ползва като талисман, носещ късмет, успех и пари.
И така идеята започна лека по лека да добива някакъв вид - смалих водната лилия, за да има място за повече кончета. И добавих още две - хареса ми как се подредиха три, а пък и "три за щастие" :) После си спомних, че някъде бях скрила дори от себе си един печат на 3D - водни капки на Ryn Tanaka, които счетох за много подходящи за този воден проект. Е, както се вижда - намерих ги капките и си поиграх и с тях. Да живее Тим Холц и неговите мастила, с които обработих всички детайли, за да добият завършен вид.



Добавих бели точки, печати на сърчица, фиксирах с лак. И все повече започваше да прилича на "нещо" всичко това. Бях си харесала и нов тип сгъвка - шантава една такава, която също отдавна си чакаше реда, да я приложа в някой проект. И тя просто си заспа на мястото, защото милите ми кончета така изпъкваха на преден план, а останалите водни работи, остават леееко назад, за фон. Използвах си и един нов шаблон, който си взех скоро просто защото не беше за изпускане офертата. Но се оказа много добра покупка :)
Имах и още една отправна точка - творба на получателката, за да се запозная със стила ѝ:


Именно от тук дойде основната идея за дистрес мастилата, които се оказаха главни действащи лица. А пък и те са идеални за постигане на такъв "разтечен" ефект, какъвто се опитах да направя върху дизайнерската хартия, на която сложих пожеланието. И там се забавлявах доста като пуснах водата да си свърши работата.
И тъй като празникът беше на 20 декември, реших, че един коледен елемент, в лицето на заскрежена лилава коледна звезда, наподобяваща водна лилия, ще стои добре за завършек.
"Заскрежих" я и започнах да сглобявам всичко.


Тъй като основата беше отново от лилав перлен картон, на места го уплътних, за да фиксирам здраво сгъвката, а и за да съм сигурна, че ще пристигне в Канада, както подобава. На гърба сложих релеф, а останалите детайли подредих, където им беше мястото. Крайният резултат е на лице:




А ето го и ефектът, който смятам, че наподобява този от плаката на получателката. Пожеланието пък мен ме разтопи, но така е, между сестри...


И въпреки многото снимки, на живо ефекта е съвсем различен. Това се превърна в мой много любим проект, изпълнен с много значение и символи. А и отдавна не си бях "играла" толкова с нещо наистина тематично. 







А ето и в какъв вид замина - с брошката: 


И вероятно така е пристигнала, след като обратната връзка от получателката бе следната:

"И съм много любопитна за тази прелестно-неземна-феерично-приказна картичка с това крилато приятелче на нея... чакам с нетърпение да ми разкажеш за това вдъхновение!"

А аз съм изключително щастлива от факта, че с творбата си съм зарадвала две сестрички :)
Весе, благодаря ти за предизвикателството, доверието и всички ''хубавини", които ми прати, написа и каза по повод картичката :) Всичко това ме направи изключително щастлива, а Водното конче се превърна в поредното хартиено съкровище с доста дълга история :)

Целувки и до скоро! 


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Вашето мнение е важно за мен! Благодаря :)